Administrazioa

• Familiari dagokion datu aldaketaren baten berri emateko idatzi hona: idazkaritza@koldomitxelena.net
  • bertaratze hutsegiteen ziurtagiria: inprimakia
  • azterketen kopia eskatzeko inprimakia
  • ERREKLAMAZIO ORRIA: PROTOKOLOA ETA IMPRIMAKIA

Azken berriak

Gu ezagutzeko

Aldizkari-urtekaria

Institutuko argazkiak

Institutuko bideoak

25. URTEURRENA

EMAKUMEEN AURKAKO INDARKERIARI EZ

25 DE NOVIEMBRE

KOLDO MITXELENA BHI indarkeria matxistaren aurka

Zoritxarrez, aurten ere azaroaren 25ean gure ahotsa altxatu beharko dugu indarkeria matxista salatzeko, eta horretarako hainbat modu bilatu ditugu:
DBHko 1. mailako ikasleek bi horma-irudi sortuko dituzte gure webgunean. Bat salaketarako: lotsaren horma-irudia; bestea, itxaropenari ate bat irekitzen diona: berri onen horma-irudia. Etikako klaseetan aztertu dute egunkariek zer dakarten gai horren inguruan eta, “Padlet” programa erabiliz, horma-irudiak sortu dituzte berriok bertan eskegitzeko.

Berri onen murala:

DBHko 2. mailakoek BELDUR BARIK programaren materialak erabiliko dituzte, eta EUTSI taldearen Beldur barik kanta landuko dute, gizon-emakumeok halaxe bizi behar dugula aldarrikatzeko.
DBHko 3. mailakoak azkenaldian eskulanean eta auzolanean aritu dira plastikako klaseetan PACHTWORK erraldoi bat egiteko. Ikasle bakoitzak mezu bat bidali nahi izan du indarkeria horren aurka oihal-zati batean josita, eta, zati guztiok elkarrekin jostean, mezu txiki askorekin osatutako mosaiko handi-handi bat sortu dute: oihu ozen bat emakumeen aurkako indarkeria salatzeko.
4. mailan, mezua hosto txikien bidez emango dute jakitera, morea izanik berezi-berezia den zuhaitz batean itsatsiko dituztenak. Goiz osoan zehar eskegiko dituzte beren hitzak, eta hala omenaldi isil bat egingo diete indarkeria-mota hori jasaten duten emakume guztiei.
Koldo Mitxelena 1en ere salaketarako pankarta erraldoi bat jarriko dute. Gainera, batxilergoko ikasle guztiak Florida zinemetara joango dira zine-forum batean parte hartzera Mariposas en el hierro filmaren zuzendari Bertha Gaztelumendirekin. Dokumental horretan hainbat indarkeria-mota jasan duten emakumeen testigantzak jasotzen dira.
Jarduera hori azaroaren 25ean ez, baizik eta abenduaren 12an izango da. Ez du inporta, hala ere, egun guzti-guztietan lan egin behar delako emakumeen aurkako indarkeria desagertu dadin.

KOLOMBIA-EUSKADI

Joandako aste bietan talde kolonbiar jator baten bisita izan genuen. Batetik, Embera Chamí tribuko indígena batzuek adeitasun handiz kontatu ziguten haien bizitokitik nola bota zituen erakunde armatuen bortxak eta, plataforma solidario bati esker, nola ari diren herrixka berri batean beraien bizimodua eta kultura berreskuratzen, Haien ahotik dastatu genuen oraindik idatzi ezin den hizkuntza bitxia. Eta bestetik, egun batzuk beranduago, Kolonbiako Ardansa eskualdetik bi gazte etorri zitzaizkigun hango gazteen jarduera artistikoaren berri ematera, droga eta bazterkeriatik irteteko. Aditzera eman zigutenez, ikaragarriak dira bertako gazteek pairatzen dituzten hilketak. Eta egundokoa, nolanahi ere, dantzatzeko eta marrazteko daukaten gogoa. Halaxe, gu ere salsa dantzatzen jarri gintuzten, haien bizipozarekin batera. Zoragarria!

ARGZKIAK ETA BIDEOAK

"Begiekin bakarrrik begiratzen baduzu, zenbat galtzen duzun!"

Oscar eta Carmen orain dela hogei urte itsu geratu ziren. Koldo Mitxelenara etorri dira haien bizitza kontatzera eta, batez ere, begiratzen irakastera. Oscar, Carmen eta Tesa, txakur lazarilloa, 2. mailakoekin egon dira hizketan eta irakatsi digu nola deskribatu behar da: "Bost zentzumen ditugu. Bakarrik begiratzen badugu bistarekin, zenbat galtzen dugun!", esan digu Carmenek.
Oscarrek uste du "bistak beste zentzumenak itzaltzen dituela" eta lan bat proposatu digu: "Entzun irratia edo egon bost minututan zure logelan begiak itxita. Gauza berri asko nabarituko dituzue".
Oscarrek eta Carmenek azaldu digu nola lagundu behar diogun pertsona itsu bati. "Itsu bat ikustean, lehenik eta behin, galdetu ea laguntza behar duen eta behar badu eman besoa berak hartzeko. Eta ate bat gurutzatzeko jarri zure besoa sorbaldan itsua zure atzetik pasatzeko", azaldu digu Carmenek.
Bukatzeko, Carmen eta Oscar ikusentzunezko gelatik atera dira laguntzarik gabe eta harrituka geratu gara. Nola egin dute estropezu egin gabe? "Ibilbidea buruz ikasi dudalako", azaldu du Carmenek. "Itsuak beti erne egon behar gara ez galtzeko. Badakizue zenbat eskailera dauden institutuan?" Oscarrek eta Carmenek, bai, eta behin bakarrik egon dira. Gu, egunero askotan ibiltzen gara hortik.

Koldo Mitxelena Estatu Batuetan

Nazioarteko elkartrukea.
Edmodoren bidez, Koldo Mitxelenako 4. mailako ikasleak Estatu Batuetako (Floridako eta Virginiako) ikasle batzuekin hitz egiten ari dira.
Ekintza aberasgarria da, bai Koldo Mitxelenako ikasleentzat, baita Estatu Batuetarrentzat ere. Jende, kultura, ohitura... berri batzuk ezagutzeaz gain, Gasteizko ikasleak eredugarriak dira Amerikako ikasleek gaztelania hizkuntza ikasteko. Horrela guztiok ikasten dugu.

GURE 4.DBHko IKASLEEK ZIENTZIA ASTEA BISITATZEN DUTE

Aurreko astea Zientzia Astea ospatu zen eta Fisika eta Kimika Departamentuak bere ikasleak Foru Enparantzan montatu zituzte stand-ak bisitatzera eraman zituen. Jakinmina baduzue etorri gurekin eta ikusi azkeneko ikerketa zientifikoak.

Zientzia astea 2014:

KOLDO MITXELENA INSTITUTUA
IKT ikastetxe eredua da

Hezkuntza eta Kudeaketa Lanabesak

Zer da KMko Google Apps KM?

KM Guneak

Proiektuak